اطلاعیه نمره قبولی در دروس کارشناسی و نحوه اثر نمرات دروس مردودی

۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۹ کد : ۱۳۴۳ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۶۶
اطلاعیه نمره قبولی در دروس کارشناسی و نحوه اثر نمرات دروس مردودی

 

پیرو سوالات متعدد دانشجویان درباره نمره قبولی در دروس و نحوه اثر نمرات دروس مردودی، برخی مواد مهم آئین نامه جدید شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت عتف به شرح ذیل یادآوری می شود:

 

ماده ۱۵: مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی (اعم از پیوسته یا ناپیوسته) و کارشناسی ناپیوسته دو سال و  در دوره های کارشناسی پیوسته چهار سال است.

تبصره ۱: دانشگاه اختیار دارد در شرایط خاص و با تصویب شورای آموزشی دانشگاه، حداکثر یک نیمسال برای دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و حداکثر دو نیمسال برای دوره کارشناسی پیوسته، مدت مجاز تحصیل را افزایش دهد. چنانچه دانشجو در این مدت فارغ التحصیل نشود از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

تبصره ۲: هزینه افزایش سنوات تحصیلی طبق تعرفه مصوب هیأت امنای دانشگاه از دانشجویان مشمول آموزش رایگان دریافت می شود.

 

ماده ۱۸- حداقل نمره قبولی در هر درس ۱۰ می باشد.

تبصره ۱- دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند و در نیمسال های بعدی درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمام نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو  ثبت و باقی می ماند. اما این نمره ها در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

تبصره ۲-گذراندن دروس با استفاده از تبصره ۱صرفا برای محاسبه میانگین کل دوره تحصیلی در هنگام دانش آموختگی می باشد و مشروطی دانشجو در نیمسالهای قبل را خنثی نمی کند.

تبصره ۳- تسهیلات این ماده شامل دانشجویانی که به دلیل تقلب و یا حکم کمیته انظباطی نمره مردودی دریافت می کنند نمی شود. 

 

ماده ۱۹- چنانچه میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی کمتر از ۱۲باشد، دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می شود و در نیمسال بعدی حداکثر می تواند تا ۱۴واحد درسی انتخاب کند.

تبصره - چنانچه دانشجویی در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته سه نیمسال اعم از متوالی یا متناوب مشروط شده باشد از تحصیل محروم می گردد.

 

ماده ۳۳- این آیین نامه در یک مقدمه و ۳۳ ماده و ۳۴ تبصره در جلسه شماره ۸۵۹ مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ به تصویب شورای عالی لرنامه ریزی رسید و برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۳۹۳-۹۴ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آیین نامه، شاغل به تحصیل هستند به شرطی که خللی در تحصیل ایشان ایجاد نکند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلااثر اعلام می شود.

 

متن کامل آیین نامه جدید آموزشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات از اینجا قابل دسترسی می باشد.

 

آخرین ویرایش۱۰ آذر ۱۳۹۴

( ۱ )

نظر شما :